Archief
Colofon
Watersportverbond Magazine
Uitgever: Watersportverbond
Magazine management: Marijn Stokker
Eindredactie: Lise van Zuilekom
Redactie: Lieke Beukema, Denise Leeuwenburg, Marloes Schuitemaker, Anke Haadsma
Adres
Orteliuslaan 1041
3528 BE Utrecht
030 - 7077500
Communicatie@watersportverbond.nl
Vormgeving en techniek: PublicRevolution.com
Met medewerking van
Leden en medewerkers Watersportverbond
Afmelden
Wens je het Online Magazine niet langer te ontvangen? Laat het ons weten via communicatie@watersportverbond.nl.
Archief
Geluid
Geluid
Colofon
Deel via social media
Schrijf je in en ontvang Watersport magazine
Full Screen
Stuur door naar
je vrienden
STERK OP HET WATER
Voorwoord
Dat wij als Nederlanders goed met water om kunnen gaan is voor de buitenwereld geen geheim. De Deltawerken, waterschappen, Hans Brinker, Willem Barentsz, Abel Tasman, allemaal zaken en persoonlijkheden waarmee wij ons kleine kikkerlandje wereldwijd onder de aandacht hebben gebracht. Zaken waarin wij uit wisten te blinken, dankzij onze kennis, kunde en kracht op het water. Met als meest recente trotse voorbeeld onze topzeilster Marit Bouwmeester, die begin november in Mexico de felbegeerde World Sailor of the Year Award in de wacht wist te slepen.
Meer dan tienduizenden mensen watersporten wekelijks bij een watersportvereniging. Nederland en het Watersportverbond kunnen trots zijn op de unieke vaderlandse watersportinfrastructuur, met bijna 6000 kilometer aan goed bevaarbare en veilige vaarwegen, met meer dan 2 miljoen watersporters, met 400 bij het Watersportverbond aangesloten verenigingen en vele duizenden vrijwilligers. Deze basis watersportinfrastructuur is de backbone van de Nederlandse watersport, van recreatieve sport tot topsport.
En om deze watersportinfrastructuur te behouden richt het Watersportverbond zich, met raad en daad voor en van onze aangesloten watersportverenigingen, op onder andere het behartigen van de belangen van watersporters. We praten met de wethouder, de gedeputeerde, de waterschappen en de Rijksoverheid. Voorbeelden hiervan zijn de activiteiten van het Watersportverbond gericht op het probleem van waterplanten, het btw-dossier voor met name motorbootverenigingen, het in stand houden van het vaarnetwerk voor onze motorboot- en overige toervaarders, het bevorderen van de veiligheid op water en het inzetten van de regioteams voor de lobby in aanloop naar de verschillende verkiezingen.
Maar dat is zeker niet het het enige! Prestaties leveren op het water, mensen opleiden en meer jeugd enthousiasmeren voor de watersport blijven we doen. En wat betreft dat laatste, hoe eerder een positieve watersport ervaring, hoe groter tenslotte de kans dat er op latere leeftijd nog steeds aan watersport wordt gedaan. Daarom zorgen wij dat kinderen op een eigentijdse manier kennis kunnen maken met de watersport. Met als doel ze door te laten stromen naar een aangesloten vereniging.
En zo is er nog heel veel werk aan de winkel, ook op andere vlakken. Onze missie is duidelijk: Nederland Watersportland! Een leven lang genieten op het water! Een missie die beschreven staat in in ons nieuwe beleidsplan 2017+ Sterk op het Water. Wil je het beleidsplan lezen? Klik dan hier.
Met vriendelijke groet,
Maurice Leeser
Directeur Watersportverbond
ZEILEN
Musto nieuwe kledingsponsor
Zeiler van het Jaar Gala
MOTORBOOT
Verbeterde vaarkaarten
Oproep 'De boot van...'
KANO
Toerkalender 2018
WK Freestyle Argentiniƫ
BOARDSPORTS
Nautic SUP Paris Crossing
Red Bull King of the Air
STERK OP HET WATER
Voorwoord
een lezer, tijdens het bekijken
Dat wij als Nederlanders goed met water om kunnen gaan is voor de buitenwereld geen geheim. De Deltawerken, waterschappen, Hans Brinker, Willem Barentsz, Abel Tasman, allemaal zaken en persoonlijkheden waarmee wij ons kleine kikkerlandje wereldwijd onder de aandacht hebben gebracht.